این وبلاگ به بررسی معاد و مطالب مرتبط به آن میپردازد

محتوای مطالب را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 40
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 51

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 73
باردید دیروز : 14
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 92
بازدید سال : 117
بازدید کلی : 10928

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معاد و آدرس maad66.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Alternative content


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 1 شهريور 1394
نظرات

 

                                                                           

 

در این بخش که به زودی افتتاح میگردد، به صورت هفتگی از مطالبی مشخص تعداد محدودی سوال مطرح میشود. در پایان ماه به دو نفر از افرادی که با پاسخ دادن به سوالات بیش ترین امتیاز را کسب نمایند به قید قرعه شارژ تلفن همراه اهدا میگردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 36
برچسب‌ها: مسابقه ,
موضوعات مرتبط: سوال هفتگی(به زودی) , ,
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 7 تير 1394
نظرات

 

                                      کتاب معاد شهيد مطهري              

...امام حسين ( عليه السلام ) در روز دهم محرم پس از آنكه نماز صبح را با اصحاب به جماعت خواند ، برگشت و خطابه كوتاهی برای اصحاب و ياران‏ ايراد كرد . در آن خطابه چنين گفت : اندكی صبر و استقامت ، مرگ جز پلی‏ نيست كه شما را از ساحل درد و رنج به ساحل سعادت و كرامت و بهشتهای‏ وسيع عبور ميدهد . در حديث است كه مردم خوابند ، همينكه می‏ميرند بيدار می‏شوند . مقصود اين است كه درجه حيات ، بعد از مردن از پيش از مردن كامل‏تر و بالاتر 
است. همان طور كه انسان در حال خواب از درجه درك و احساس ضعيفی‏ برخوردار است ، حالتی نيمه زنده و نيمه مرده دارد و هنگام بيداری آن‏ حيات كامل‏تر می‏شود ، همچنين حالت حيات انسان در دنيا نسبت به حيات‏ برزخی درجه‏ای ضعيف‏تر است و با انتقال انسان به عالم برزخ كامل‏تر می‏گردد. لازم است دو نكته را در اينجا يادآوری كنيم: الف . مطابق آنچه از روايات و اخبار پيشوايان دين رسيده است در عالم‏ برزخ فقط مسائلی كه انسان بايد بدانها اعتقاد و ايمان داشته باشد مورد پرسش و رسيدگی واقع می‏شود ، رسيدگی به ساير مسائل موكول به قيامت است‏...

تعداد بازدید از این مطلب: 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 1 شهريور 1394
نظرات

 

                                  کتاب معاد شهيد مطهري

 

آيا انسان پس از مرگ يكباره وارد عالم قيامت می‏شود و كارش يكسره‏ می‏گردد، و يا انسان در فاصله مرگ و قيامت يك عالم خاصی را طی می‏كند و هنگامی كه قيامت كبری به پا شد وارد عالم قيامت می‏گردد ؟ ( و البته اين‏ را هم می‏دانيم كه تنها خدا می‏داند كه قيامت كبری كی به پا می‏شود حتی‏ پيامبران نيز از اين مطلب اظهار بی‏اطلاعی كرده‏اند ). مطابق آنچه از نصوص قرآن كريم و اخبار و روايات متواتر و غير قابل‏ انكاری كه از رسول اكرم و ائمه اطهار رسيده است استفاده می‏شود ، هيچ كس‏ بلافاصله پس از مرگ وارد عالم قيامت كبری نمی‏شود ، زيرا قيامت كبری‏ مقارن است با يك سلسله انقلابها و دگرگونيهای كلی در همه موجودات زمينی‏ و آسمانی كه ما سراغ داريم يعنی كوه‏ها ، درياها ، ماه ، خورشيد ، ستارگان‏ و كهكشانها...

 

منبع: کتاب زندگی جاوید یا حیات اخروی شهید مطهری

 

تعداد بازدید از این مطلب: 78
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
نظرات

...تنها قرآن نيست كه اصالت روح را در آيات متعدد خود تاييد كرده است‏، در حد تواتر در كتب حديث و دعا و نهج البلاغه از جانب رسول اكرم و ائمه اطهار اين مطلب تاييد شده است . حقيقت اين است كه انكار روح يك‏ انديشه كثيف متعفن غربی است كه از حسی گرايی و ماديگرايی غربی سرچشمه‏ می‏گيرد و متاسفانه دامنگير برخی پيروان با حسن نيت قرآن هم شده است. اكنون برای اينكه نمونه‏ هايی از آياتی كه در آن آيات از مرگ به " توفی " تعبير شده است و در بعضی از آنها يك سلسله اعمال حياتی به‏ انسانها بلافاصله پس از مرگ نسبت داده شده ( از قبيل مكالمه ، آرزو، تقاضا ) به دست دهيم ، سه آيه از چهارده آيه ‏ای كه در آنها تعبير " توفی‏ " آمده است می‏آوريم.« ان الذين توفيهم الملائكه ظالمی انفسهم قالوا فيم كنتم قالوا كنا مستضعفين فی الارض قالوا الم تكن ارض الله واسعه فتهاجروا فيها فاولئك‏ ماويهم جهنم و سائت مصيرا »(نسا-97). همانا كسانی كه در حالی كه ستمگر بر خود بودند فرشتگان ( ماموران خدا ) آنان را به تمام و كمال دريافت كردند فرشتگان به آنها گفتند : در چه‏ وضعی بسر می‏برديد ؟ آنان گفتند : ما مردمی زبون و زيردست و محكوم محيط بوديم . فرشتگان به آنها گفتند : آيا زمين خدا فراخ نبود كه بدانجا كوچ‏ كنيد ؟ پس جايگاه آنها جهنم است و بد سرانجامی است...

 

منبع: کتاب زندگی جاوید یا حیات اخروی شهید مطهری

تعداد بازدید از این مطلب: 81
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1394
نظرات

مرگ چيست ؟ آيا مرگ نيستی و نابودی و فنا و انهدام است يا تحول و تطور و انتقال از جايی به جايی و از جهانی به جهانی ؟ اين پرسشی است كه همواره برای بشر مطرح بوده و هست و هر كس مايل‏ است پاسخ آن را مستقيما بيابد و يا به پاسخی كه داده شده ايمان و اعتقاد  پيدا كند . ما مسلمانان به حكم اينكه به قرآن كريم ايمان و اعتقاد داريم‏  پاسخ اين پرسش را از قرآن كريم می‏گيريم و به آنچه در اين زمينه گفته‏ است ايمان و اعتقاد داريم. قرآن كريم پاسخ ويژه‏ای با تعبير خاصی درباره ماهيت مرگ دارد ، قرآن‏ 
در اين مورد كلمه " توفی " را به كار برده و مرگ را توفی خوانده است‏. توفی و استيفاء هر دو از يك ماده‏اند ( وفاء ). هرگاه كسی چيزی را به‏ كمال و تمام و بدون كم و كسر دريافت كند و به اصطلاح آن را استيفاء نمايد ، در زبان عربی كلمه توفی را به كار می‏برند . " توفيت المال " يعنی تمام مال را بدون كم و كسر دريافت كردم ...

 

منبع: کتاب زندگی جاوید ی حیات اخروی شهید مطهری

تعداد بازدید از این مطلب: 62
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

این آیه در تکمیل کننده ی مطالب قبلی درباره ی آیات مهدوی است.

آيه ي 55 سوره نور: * وَعَدَ اللهُ الَّذينَ آمَنوا مِنْكُم و عَمِلُوا الصّالحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنّهُم في لْاَرضِ  كَماسْتَخْلَفَ الّذيَنَ مِن قَبْلهِم ولَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الّذي ارْتَضي لَهُم و لَيُبَدَّ لَنَّهُمُ مِن بَعِد خَوفِهِم أمْنآً يَعْبُدونَني لا يُشِركونَ بي شَيْئاً ... *

ترجمه: خدا به كساني از شما كه ايمان آورده اند و اعمال شايسته انجام داده اند، وعده داده است كه آنان را در روي زمين جانشين ديگران كند. جانشين آن هايي كه قبل از  اين روي زمين بودند، همان گونه كه مردمي كه پيش از اين بودند را جانشين ديگران  كرد. و استوار مي كند برای ايشان، آن ديني را كه دوست دارند (دين اسلام) و ترسشان را به امنيت تبديل مي كند تا اين كه من را بپرستيد و براي من هيچ  چيزي را شريك نگيرند.

 توضيح آيه: همان طور كه از آيه برداشت مي شود، وعده ي خدا بر اين است كه انسان هاي مؤمن و درست كار را در زمين عزيزگرداند و به آنها مكنت عطا فرمايد و دين اسلام را در ميان آنها چنان گسترش دهد كه هيچ مشرك يا كافري در ميان آنها حضور نداشته باشد و همان طور كه مي دانيم تا كنون چنين حكومتي بر روي زمين تشكيل نشده است...

 

منبع ایترنتی: http://hmars.blogfa.com/

 

تعداد بازدید از این مطلب: 109
موضوعات مرتبط: امام زمان و قرآن , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

این مطلب در ادامه مطالب قبلی درباره ی آیات مهدوی است.

آيه ي 5 سوره ي قصص: *و نُريدُ أن نَمنَّ علي الّذينَ اسْتُضعِفوا في لْاَرضِ و نَجْعَلَهُمْ أئمَّةً و نَجْعَلَهُمُ الوارِثينَ*

 ترجمه: و ما  اراده كرديم كه منت بگذاريم بر سر كساني كه ضعيف شمرده شدند در زمين و آنان را آقايان و پيشوايان و وارثان زمين قرار دهيم.

توضيح آيه: خداوند اراده كرده است ( و اراده ي خدا عين عمل اوست) و آن اينكه افراد ضعيف و كساني كه خوار و حقير بوده اند را ائمه و وارثان زمين قرار دهد. وارثان زمين به اين معناست كه كسي جر آنها در زمين نباشند و زمين از لوث ظالمان و مستكبران خالي باشد.

 

منبع اینترنتی: http://hmars.blogfa.com/

تعداد بازدید از این مطلب: 54
موضوعات مرتبط: امام زمان و قرآن , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

این مطلب در ادامه مطلب قبلی و توضیح آیات مهدوی است.

آیه 105 سوره ی مبارکه ی انبیاء: * لَقَدْ کَتَبنا فی الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ إنَّ لْاَرضَ يَرِثُها عِبادِیَ الصّالحُون*

ترجمه: همانا ما در زبور بعد از تورات نوشتیم که قطعاً زمین را بندگان صالح من به ارث می برند.

توضیح آیه: این چه نکته ی مهمی است که خداوند در تورات و زبور بیان کرده و اکنون هم در قرآن به بیان آن پرداخته است؟ این مطلب این است که : زمین به بندگان صالح من می رسد در گذشته چنین واقعه ای رخ نداده است که در سراسر زمین فقط بندگان صالح وجود داشته باشند و اکنون هم که چنین نیست و با وجود ابر قدرتانی مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیسی که به شدت بر طبل اسلام ستیزی می کوبند در آینده هم چنین مطلبی بدون تصوّر منجی و موعود ممکن نخواهد بود. کشورهای مستکبر و زورگوی جهان امروز تنها عامل رکود و تنها عاملی که بتواند اهداف شیطانی آن ها را خنثی کند ، دین مقدس اسلام و مسلمانان متعهد و متحد را نام می برند و بر این اساس تهاجمات ضد فرهنگ اسلامی را در کشور های اسلام رواج می دهند...

 

منبع اینترنتی: http://hmars.blogfa.com/

تعداد بازدید از این مطلب: 49
موضوعات مرتبط: امام زمان و قرآن , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394
نظرات

آیات متعددی از قرآن در اثبات رجعت به معنای بازگشت به دنیا پس از مرگ بکار برده می‌شوند.

در حقیقت بحث از نوع بحث قیامت است و به همان دلائلی که روز رستاخیز ثابت می‌شود امکان رجعت - به معنای بازگشت به دنیا پس از مرگ - نیز قابل اثبات است و علاوه بر آن ادله جداگانه‌ای هم دارد، بنابراین هر گونه تردید در مورد امکان رجعت منجر به تردید نسبت به قیامت می‌شود.

در کتب رجعت برخی آیات قرآن شاهد بر رجعت در اقوام گذشته دانسته شده‌است، مثلاً شیخ حر عاملی در الایقاض باب5، ۶۴ آیه از قرآن را دال بر رجعت دانسته‌است، که برخی از آنان از این قرار است، در همه آیات مطرح شده، زنده شدن مردگان در دنیا، در زمانهای گذشته، دلیلی بر امکان رجعت بوده است:

رجعت هزاران نفر، پس از مردن، دلیلی بر امکان رجعت: آیا از [حال ] کسانی که از بیم مرگ از خانه‌های خود خارج شدند، و هزاران تن بودند، خبر نیافتی؟ پس خداوند به آنان گفت: «تن به مرگ بسپارید» آن گاه آنان را زنده ساخت. آری، خداوند نسبت به مردم، صاحب بخشش است، ولی بیشتر مردم سپاسگزاری نمی‌کنند.(سوره بقره آیه 243-245)...

 منبع:https://fa.wikipedia.org/wiki/

تعداد بازدید از این مطلب: 68
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394
نظرات

رجعت کنندگان کیانند؟

با دقت در احادیث اهل بیت معلوم مى شوداز یك طرف از علماء و شهداء و صلحا و ائمه اطهار(علیهم السلام) و حتى بعضى از انبیاء (خوبان در درجه بالا) و از طرف دیگر عده اى از افراد كافر (در حد بالاى كفر) رجعت خواهند نمود.

رجعت انبیا:

از روایات بدست مى آید كه از میان پیامبران، پیامبر گرامى اسلام و هفتاد پیامبر كه از آن جمله حضرت اسماعیل فرزند حزقیل پیغمبر است رجعت مى كند. حضرت امام حسین(علیه السلام) در میان یاران خود كه با او بودند مى آید و هفتاد پیامبر نیز به ترتیبى كه مبعوث شدند به همراه حضرت موسى بن عمران با او هستند آنگاه حضرت قائم(علیه السلام) خاتم را به امام حسین(علیه السلام) مى سپارد و اوست كه غسل دادن و كفن كردن و حنوط وى را عهده دار مى گردد و او را در آرامگاه خویش به خاك مى سپارد.

 

 

منبع:http://library.tebyan.net/

 

تعداد بازدید از این مطلب: 95
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394
نظرات

برای دانلودجلد27تفسیرنمونه شامل تفسیر سوره های معارج،نوح،جن،مزمل،مدثر،قیامت،انسان ومرسلات به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394
نظرات

برای دانلود جلد23 تفسیر نمونه شامل تفسیر سوره های الرحمن،واقعه،حدید،مجادله و حشر به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1007
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
نظرات

برای دانلود تفسیر کامل نمونه برای موبایل(سیستم عامل اندروید) به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394
نظرات

برای دانلود تفسیر نمونه جلد17(شامل تفسیر سوره های لقمان،سجده و احزاب) به صورت فایل pdf به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1173
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
نظرات

برای دانلود جلد اول تفسیر نمونه شامل تفسیر سوره های حمد و بقره  به صورت فایل pdf به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : جمعه 18 ارديبهشت 1398
نظرات

سخنان بزرگان درباره تلاش و کوشش

1. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله): طَلَبُ الحَلالِ فَرِیضَةٌ عَلَی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ، کار کردن برای کسب مال حلال، بر هر مرد و زن مسلمان واجب است.جامع الاخبار، ص 389، حدیث 1079

2. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله):امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ،(خدایا) نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار.میزان الحکمه، ج11، ص5184

3. رسول الله (صلی الله علیه و آله): إنَّ مِنَ الذُّنُوبِ ذُنُوباً لا یُكَفِّرُها صَلاهٌ وَ لا صَدَقَهٌ، قِیلَ یا رسولَ اللهِ فَما یُكَفِّرُها قالَ الهُمُومُ فی طَلَبِ المَعِیشَهِ،بعضی از گناهان به وسیله نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند. سؤال شد یا رسول الله! پس چه چیز موجب آمرزش آن است؟ فرمود: جدیت و تلاش در طلب معیشت.مستدرك الوسائل، ج 13، ص 13

4. امام علی (علیه السلام): اَلْعِبادَﺓُ عَشَرَﺓَ اَجْزاءٍ تِسْعَـﺔٌ مِنْها فی طَلَبِ الْحَلالِ،عبادت ده جزء است که نه جزء آن در کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است.مستدرک الوسائل، ج۱۳، ص۱۲

تعداد بازدید از این مطلب: 87
برچسب‌ها: تلاش , کوشش ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 12 ارديبهشت 1394
نظرات

این مستند کوتاه درباره پیشگویی عاقبت داعش توسط حضرت علی(ع) است که در یکی از احادیث گوهربار خود به این موضوع اشاره کرده است.دیدنش خالی از لطف نیست.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 27
موضوعات مرتبط: دیگر موضوعات , مستندات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394
نظرات

این مستند کوتاه گذری است اختصاراً به وسعت و احوال ایران در طول تاریخ و تفاوت حکومت جمهوری اسلامی با دیگر حکومت ها.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

تعداد بازدید از این مطلب: 36
موضوعات مرتبط: دیگر موضوعات , مستندات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394
نظرات

توصیه می کنم حتما این پاور پوینت علمی-قرآنی رو که درباره بعد چهارم است دانلود کنید و از مطالبش استفاده کنید.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
برچسب‌ها: بعد چهارم در قرآن ,
موضوعات مرتبط: دیگر موضوعات , مستندات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1394
نظرات

عزیزانی که در حال گذراندن گام سوم طرح فراگیر هستند می توانند مطالب مربوطه را که شامل تفسیر سوره های لقمان و حجرات و همزه و حدید بر اساس تفسیر تسنیم است را از اینجا دانلود کنند.به ادامه مطلب بروید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 705
موضوعات مرتبط: طرح فراگیر سمپاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
نظرات

فایل این سوالات به صورت zip اماده دانلود می باشد.پس از دانلود با کلیک راست بر روی فایل و زدن گزینه extract files فایل را اکسترکت کنید .

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 422
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1394
نظرات

برای قسمت دوم این موضوع آیه 68 سوره زمر در نظر گرفته شده است.

((وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرَى فَإِذَا هُم قِيَامٌ يَنظُرُونَ))

((نفخه صور)) و مرگ و حيات عمومى بندگان

در آيه مورد بحث سخن از قيامت را با ذكر بسيارى از خصوصيات تعقيب مى كند، نخست از پايان دنيا شروع كرده مى فرمايد: ((و در صور دميده مى شود، تمام كسانى كه در آسمانها و زمين هستند مى ميرند، مگر كسانى كه خدا بخواهد)) (و نفخ فى الصور فصعق من فى السماوات و من فى الارض الا من شاء الله ). ((سپس بار ديگر در صور دميده مى شود، ناگهان همگى بپا مى خيزند و در انتظار حساب و جزا و سرنوشت خويشند))! (ثم نفخ فيه اخرى فاذا هم قيام ينظرون ).

از اين آيه به خوبى استفاده مى شود كه در پايان جهان و آغاز رستاخيز دو حادثه ناگهانى رخ مى دهد: در حادثه اول همه موجودات زنده فورا مى ميرند، و در حادثه دوم كه با فاصله اى صورت مى گيرد همه انسانها ناگهان زنده مى شوند، و بپا مى خيزند و در انتظار حسابند.

تعداد بازدید از این مطلب: 89
برچسب‌ها: معاد , معاد جسمانی ,
موضوعات مرتبط: تفسیر آیات معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 31 فروردين 1394
نظرات

تفسیر چندین آیه از آیات معاد جسمانی بر اساس تفسیر نمونه:

برای نخستین قسمت از این موضوع تفسیر آیات 19-21 سوره فصلت در نظر گرفته شده است. اگر وقت خوندن همه ی این مطالبو ندارین توصیه میکنم حتما بحث نکات را مطالعه فرمایید.

وَيَوْمَ يُحْشَرُ أَعْدَاء اللَّهِ إِلَى النَّارِ فَهُمْ يُوزَعُونَ(19)حَتَّى إِذَا مَا جَاؤُوهَا شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأَبْصَارُهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ(20)

وَقَالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدتُّمْ عَلَيْنَا قَالُوا أَنطَقَنَا اللَّهُ الَّذِي أَنطَقَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُوَ خَلَقَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(21)

 

در آيات مورد بحث از عذاب آخرت آنها سخن مى گويد، و دردها و مصائب دشمنان خدا را در مراحل مختلف قيامت طى چندين آيه تكان دهنده بر مى شمرد.

نخست مى فرمايد: (( به خاطر بياوريد آن روز را كه دشمنان خدا را جمع كرده به سوى دوزخ مى برند)) (و يوم يحشر اعداء الله الى النار).

و براى اينكه صفوف آنها به هم پيوسته باشد (( صفوف پيشين را نگه مى دارند تا صفهاى بعد به آنها ملحق شوند)) و آنها را دسته جمعى روانه دوزخ مى كنند (فهم يوزعون ).

(( زمانى كه به آن مى رسند گوشها و چشمها و پوستهاى تنشان به اعمال آنها گواهى مى دهد)) ! (حتى اذا ما جائوها شهد عليهم سمعهم و ابصارهم و جلودهم بما كانوا يعملون ).

چه شاهدان عجيبى ؟ كه عضو پيكر خود انسانند، و شهادتشان به هيچوجه قابل انكار نيست ، چرا كه در همه صحنهها حاضر و ناظر بوده ، و به فرمان الهى به سخن آمده اند!

آيا شهادت اعضا از اين طريق است كه خدا درك و شعور و قدرت سخن در آنها مى آفريند؟

يا همانند درختى است كه خدا در ميان آن براى موسى ايجاد صوت كرد

و يا آثار گناهان كه در طول عمر در آنها نقش بسته در آنجا كه (( يوم البروز)) و روز آشكار شدن اسرار نهانى برملا مى شود؟ در تعبيرات معمولى نيز گاهى از اينگونه آثار تعبير به نطق يا اخبار مى شود، و مى گوئيم (( رنگ رخساره خبر مى دهد از سر درون )) !

همه اين تفسيرها قابل قبول است ، و در لابلاى سخنان مفسران كم و بيش آمده .

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 16
موضوعات مرتبط: تفسیر آیات معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 29 فروردين 1394
نظرات

این تحقیق بسیار جامع بوده و برگرقته از http://www.moosaviesfahani.org  می باشد

 

مقدّمه:‌

مهمّترين و حسّاس‌ترين موضوع عقيدتي بعداز خداشناسي‌، موضوع «معاد و قيامت‌» است‌.

اين سؤال كه :

آيا جهان ديگري وجود دارد كه در آنجا، انسان جزأ و پاداش كردار بد و خوبش را به صورت كامل ببيند و با مردن زندگي او خاتمه پيدا نكند؟!

پرسشي است كه همواره ذهن و فكرو توجّه انسانهاي بيشماري را (در طول تاريخ زندگي بشر) به خود مشغول كرده است‌.

 

مطلب اوّل‌:

اهمّيت موضوع قيامت‌

اهمّيت موضوع «معاد» از جهات متعددي ناشي مي‌شود:

1 ـ احساس انگيزه و معنا براي زندگي‌

كسي كه (به هر دليل‌) به جهان بعد از دنيا عقيده داشته و مردن را نابودي نمي‌داند، بلكه مرگ را دريچه‌اي براي ورود به عالمي بزرگتر و مهمتر از دنيا به حساب مي‌آورد، قطعاً براي زندگي كردن در دنيا انگيزه و هدف مهم‌ّ دارد.

(و آن آمادگي براي تهية لوازم سعادت و خوشبختي در جهان پس از مرگ است‌).

او هرگز احساس پوچي و بيهودگي و تكراري بودن و سرگرداني و اضطراب‌، در زندگي دنيا ندارد...

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 10
برچسب‌ها: معاد ,
موضوعات مرتبط: مقالات معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 28 فروردين 1394
نظرات

تهیه کنندگان این مقاله محمد قادری و  یعقوب زارع پور هستند و از این ادرس گرفته شدهhttp://iaukheshraq.blogfa.com

مقدمه

معاد واژه‌ی عربی است، به معنای رستاخیز يا دوباره برخاستن (پس از مرگ). باور به رستاخیز (معاد) یکی از اصول دین اسلام است. برخی معاد را تنها جسمانی یا تنها روحانی می دانند و برخی هم روحانی و هم جسمانی می دانند. اعتقاد به قیامت و معاد تقریبا در اکثر دینهایی که انسانها از اول خلقت تا حالا با آن سرو کار داشتند هرچند با اختلافاتی همواره در میان مردم رایج بوده و اکثریت معتقدند که یک روزی همه مردگان زنده خواهند شد و در آنجا دیگر پس از پشت سر گذاشتن یک زندگی توام با رنج و زحمت به رفاه و آسایش مطلق روی خواهند آورد.معاد در عقل و فطرت هر انساني جايگاه قابل توجهي دارد زيرا كيست كه نپرسد ويا نخواهد بداندكه: آينده انسان و جهان چه مي شود؟ پايان عمر و تلاش ما به كجا مي رسد؟ نتيجه و هدف از زندگي چيست؟آري اين سوالها براي همه مطرح است...

تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: مقالات معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 30 فروردين 1394
نظرات

آیاتی که در قرآن کریم به وجود مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تأویل و تفسیر شده است بسیار زیادند(حدود دویست آیه) اما معروف ترین و ساده ترین آنها آیات زیر میباشد:

  • آیه 9 سوره ی مبارکه صف.
  • آیه 105 سوره ی مبارکه انبیاء.
  • آيه ي 5 سوره ي قصص.
  • آيه ي 55 سوره نور.

 

منبع اینترنتی: http://hmars.blogfa.com/

تعداد بازدید از این مطلب: 52
موضوعات مرتبط: امام زمان و قرآن , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394
نظرات

این مقاله از عباس عبدالهی و از این ادرس گرفته شده http://shahrudi.parsiblog.com

شبهات منکران معاد

شبهه: دلیلی بر امکان و ضرورت معاد وجود ندارد؟

پاسخ: ما به تفصیل ادله آنرا بیان کرده‌ایم که در ادامه مقاله مذکور است.

شبهه: معاد از اساطیر و داستانهای پیشینیان است؟!

پاسخ: اولاً : شرایع آسمانی در اصول و کلیات با هم مشترک هستند و اختلاف آنها در فروع و شریعت(طریقه‌) است لذا دعوت به معاد در بین آنها نیز بوده است.

ثانیاً: دعوت به عقیده‌ای قدیمی دلالت بر بطلان آن نمی‌کند همانطور که ارائه عقیده‌ای جدید دلیل بر صحت آن نمی‌باشد بلکه ملاک در صحت وبطلان، دلیل آن عقیده می‌باشد و در امر معاد ادله متقن و فراوانی وجود دارد.

شبهه‌: معاد دروغ بستن بر خداست؟

پاسخ: این مطلب ادعای بدون دلیل است و در کلیه شرایع آسمانی مسأله معاد مطرح شده است.

شبهه: اگر معاد حق باشد پس باید پدران ما زنده شوند!؟

پاسخ : اولاً: معجزه اینگونه نیست که هر چه مردم بخواهند همان باید صورت بگیرد.

ثانیاً: نمونه‌هایی از معاد صورت گرفته که بدآنها اشاره می‌کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 11
موضوعات مرتبط: مقالات معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 24 اسفند 1393
نظرات

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُواْ ثُمَّ أَحْيَاهُمْ إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَشْكُرُونَ(آیه 243 سوره بقره)

ترجمه:آيا نديدى جمعيتى را كه از ترس مرگ، از خانه‏ هاى خود فرار كردند؟ و آنان، هزارها نفر بودند (كه به بهانه بيمارى طاعون، از شركت در ميدان جهاد خوددارى نمودند). خداوند به آنها گفت: بميريد! (و به همان بيمارى، كه آن را بهانه قرار داده بودند، مردند.) سپس خدا آنها را زنده كرد؛ (و ماجراى زندگى آنها را درس عبرتى براى آيندگان قرار داد.) خداوند نسبت به بندگان خود احسان مى‏كند؛ ولى بيشتر مردم، شكر (او را) بجا نمى ‏آورند. (243)

شان نزول:در يكى از شهرهاى" شام" بيمارى طاعون راه يافت و با سرعتى عجيب و سرسام‏آور مردم يكى پس از ديگرى از دنيا مى‏رفتند. در اين ميان عده بسيارى به اين اميد كه شايد از چنگال مرگ رهايى يابند، آن محيط و ديار را ترك گفتند. از آنجا كه آنها پس از فرار از محيط خود و رهايى از مرگ در خود احساس قدرت و استقلالى نموده و با ناديده گرفتن اراده الهى و چشم دوختن به عوامل طبيعى دچار غرور شدند، پروردگار، آنها را نيز در همان بيابان به همان بيمارى نابود ساخت. از بعضى روايات استفاده مى‏شود كه اصل آمدن بيمارى مزبور در اين سرزمين به عنوان مجازات بود، زيرا پيشوا و رهبر آنان از آنان خواست كه خود را براى مبارزه آماده كنند و از شهر خارج گردند، اما آنها به بهانه اينكه در محيط جنگ مرض طاعون است، از رفتن به ميدان جنگ خوددارى كردند. خداوند آنها را به همان چيزى كه از آن هراس داشتند و بهانه فرار قرار داده بودند، مبتلا ساخت و بيمارى طاعون در آنجا شايع شد. آنها خانه‏هاى خود را خالى كرده و براى نجات از طاعون فرار كردند و در بيابان همگى از بين رفتند. مدتها از اين جريان گذشت و "حِزقيل" كه يكى از پيامبران بنى اسرائيل بود، از آنجا عبور نمود و از خدا خواست كه آنها را زنده كند. خداوند دعاى او را اجابت نمود و آنها به زندگى بازگشتند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 36
برچسب‌ها: رجعت در قرآن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393
نظرات

سوره زلزله اين سوره در مدينه نازل شده و داراى 8 آيه است.

محتوى و فضيلت سوره زلزله

در اينكه اين سوره در مكه نازل شده است ، يا در مدينه ؟ در ميان مفسران گفتگو است : بسيارى آن را مدنى مى‏ دانند ، در حالى كه بعضى معتقدند در مكه نازل شده ، لحن آيات آن كه در باره معاد و اشراط الساعة ( نشانه‏ هاى وقوع رستاخيز ) سخن مى‏ گويد ، به آيات مكى شبيه ‏تر است ، ولى در حديثى آمده كه ابو سعيد خدرى وقتى اين سوره نازل شده از پيغمبر اكرم سؤالى در باره آيه فمن يعمل مثقال ذرة ... كرد ، و مى ‏دانيم ابو سعيد در مدينه به مسلمانان ملحق شد .اما مدنى بودن يا مكى بودن اين سوره تاثيرى در مفاهيم و تفسير آن ندارد.

به هر حال اين سوره عمدة بر سه محور دور مى‏ زند : نخست از اشراط الساعة و نشانه‏هاى وقوع قيامت بحث مى‏ كند ، و در دنبال آن سخن از شهادت زمين به تمام اعمال آدمى آمده است.در بخش سوم از تقسيم مردم به دو گروه نيكوكار و بدكار و رسيدن هر كس به اعمال خود سخن مى‏ گويد.در فضيلت اين سوره تعبيرات مهمى در روايات اسلامى آمده ، از جمله در حديثى از پيغمبر اكرم (صلى ‏الله‏ عليه‏ وآله‏ وسلّم‏) مى‏ خوانيم : من قرأها فكانما قرأ البقرة و اعطى من الاجر كمن قرأ ربع القرآن : هر كس آن را تلاوت كند گوئى سوره بقره را قرائت كرده ، و پاداش او به اندازه كسى است كه يك چهارم قرآن را تلاوت كرده باشد...

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
برچسب‌ها: تفسیر سوره زلزال ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : دو شنبه 11 اسفند 1393
نظرات

تفسیر این سوره در سه بخش به صورت فایل zip آماده به دانلود می باشد.در صورت بروز مشکل با کلیک راست بر روی فایل آن را extract کنید...

 

تعداد بازدید از این مطلب: 156
برچسب‌ها: تفسیر نسیم حیات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393
نظرات

این جزوه به صورت دو بخش اماده دانلود میباشد که برای مسابقه احکام هردو بخش باید خوانده شود.در صورت تمایل برای راحتی در خواندن جزوه ابتدا با زدن کلیک راست ماوس روی فایل و کلیک بر روی extact files فایل را extract کنید....

 

تعداد بازدید از این مطلب: 221
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
نظرات

5-تجديد حيات مادی دنيا به شكل ديگر: برخی ديگر خواسته‏اند مثل دسته اول معاد را يك امر مادی و طبيعی بدانند ولی بدون اينكه نيازی باشد كه بگويند عود ارواح به اجسام ، نه ، ارواحی‏ به اجسامی عود نمی‏كند چون اساسا ارواحی وجود ندارند ، بلكه خود همين‏ حيات مادی تدريجا به شكل ديگری تجديد می‏شود ، كه اين فرضيه‏ای است كه‏ بعد بايد روی آن صحبت كنيم . يكی از مسائلی كه به نظر من بايد روی آن بحث كرد ، مسأله روح است كه‏ آيا قبول قيامت مستلزم قبول وجود روح است به عنوان يك موجودی كه‏ قابليت اين را دارد كه بعد از فنای بدن باقی بماند يا مبتنی بر اين‏ نيست ؟ البته ما در اينجا از نظر عقلی نبايد بحث كنيم ، اول از نظر دينی و شرعی بايد بحث كنيم ، يعنی بايد ببينيم آنچه كه در اسلام راجع به‏ معاد آمده است ، ....

تعداد بازدید از این مطلب: 53
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
نظرات

1-اعاده معدوم:بعضيها خيال كرده‏اند معاد يعنی اعاده معدوم . متكلمين قديم چقدر روی‏ اين قضيه بحث می‏كردند كه اعاده معدوم محال نيست ، برای اينكه فكر می‏كردند معاد يعنی اعاده معدوم ، قيامت يعنی اعاده معدوم ، يعنی اول‏ فرض می‏كردند كه اشياء معدوم می‏شوند ( معدوم مطلق ) آنوقت می‏گفتند آيا اگر چيزی معدوم مطلق شد ، بار ديگر امكان دارد وجود پيدا كند و يا اين از محالات است ؟ اين البته چيزی است كه اصلا لزومی ندارد ما روی آن بحث‏ كنيم ....

تعداد بازدید از این مطلب: 32
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
نظرات

منبع و منشا ايمان به زندگی جاويد و حيات اخروی ، قبل از هر چيز ديگر ، وحی الهی است كه وسيله پيامبران به بشر ابلاغ شده است . بشر پس از آنكه خدا را شناخت و به صدق گفتار پيامبران ايمان آورد و دانست كه آنچه به عنوان وحی ابلاغ می‏كنند واقعا از طرف خداست و تخلف‏ ناپذير است ،....

تعداد بازدید از این مطلب: 41
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
نظرات

يكی از اصول جهان بينی اسلامی كه از اركان ايمانی و اعتقادی دين اسلام‏ است ، اصل ايمان به زندگی جاويد و حيات اخروی است . ايمان به عالم‏ آخرت شرط مسلمانی است ، يعنی اگر كسی اين ايمان را از دست بدهد و انكار كند از زمره مسلمانان خارج است . پيامبران الهی - بدون استثناء - پس از اصل توحيد ، مهمترين اصلی كه‏ مردم را به آن متذكر كرده‏اند و ايمان به آن را از مردم خواسته‏ اند....

تعداد بازدید از این مطلب: 62
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

اين تعبير قرآن را ببينيد آيات معاد اساسا برای موعظه هم خيلی خوب‏ است در اواخر سوره حشر می‏فرمايد : " « يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله‏ " ای اهل ايمان ! تقوای الهی داشته باشيد ، از خدا بپرهيزيد ( هميشه‏ گفته‏ايم كه كلمه " تقوا " معنايش پرهيز نيست ولی ما تعبير ديگری‏ نداريم ) ، كه معنايش اين است كه خودتان را از غضب الهی ، از مخالفت‏ فرمان الهی دور نگه داريد...

تعداد بازدید از این مطلب: 52
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : یک شنبه 28 دی 1393
نظرات

انسان در آن دنيا آنچنان است كه اينجا خودش را بسازد ، اينجا اگر خودش را كامل بسازد آنجا كامل است ، اگر ناقص بسازد ناقص است ، اگر خودش را كور قرار بدهد آنجا كور است و اگر خودش را كر قرار بدهد آنجا كر است و اگر خودش را از صورت انسانيت خارج كرده باشد و به صورت‏ حيوانی از انواع حيوانات ديگر در آورده باشد ....

تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
نظرات

همين طوری كه چون پيغمبر گفته‏اند نماز واجب است به نماز هم اعتقاد داريم ، نماز هم از ضروريات است ، روزه هم ازضروريات است ، حج هم از ضروريات است .اين ايراد وارد نيست ، چون علت اينكه مسلمين معاد را جزء اصول دين‏قرار داده‏ا ند اين بوده كه اسلام درباره معاد يك امر علاوه‏ای از ما خواسته‏، يعنی نخواسته ما فقط آن را به عنوان يكی از ضروريات اسلام ، به طفيل ‏قبول نبوت قبول كرده باشيم ، خواسته كه خود ما هم مستقلا به آن ايمان واعتقاد داشته باشيم ، ولو مثلا ما به نبوت اعتقاد نداشته باشيم ، به معاداعتقاد داشته باشيم ...

تعداد بازدید از این مطلب: 40
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
نظرات

اينكه علمای اسلام معاد را از اصول دين قرار داده‏اند ولی ساير ضروريات‏را از اصول دين قرار نداده‏اند ، بر همين اساس است . چون خيلی اشخاص ازما اين سؤال را می‏كنند ، می‏گويند شهادتين كه انسان به آن مسلمان می‏شود دوچيز بيشتر نيست : " اشهد ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمدا رسول الله‏" . ديگر چرا مسأله معاد را جزء اصول دين قرار داده‏اند ؟ خوب ، آدمی كه‏به پيغمبر ايمان داشته باشد ، به هر چه پيغمبر گفته ( اگر برايش ثابت‏شود كه پيغمبر گفته ، مخصوصا اگر ثبوتش به حد ضرورت و بداهت برسد )ايمان پيدا می‏كند ، ....

تعداد بازدید از این مطلب: 31
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمد محبی
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
نظرات

بحث ما درباره مسأله معاد است . مسأله معاد از نظر اهميت ، بعد ازمسأله توحيد مهمترين مسأله دينی و اسلامی است . پيغمبران ( و بالخصوص‏آنچه از قرآن درباره پيغمبر ما استفاده می‏شود ) آمده‏اند برای اينكه مردم‏را به اين دو حقيقت مؤمن و معتقد كنند : يكی به خدا ( مبدأ ) و ديگر به‏ قيامت و يا فعلا به اصطلاح معمول ما معاد مسأله معاد چيزی است كه برای‏يك مسلمان ايمان به آن لازم است ، يعنی چه ؟...

تعداد بازدید از این مطلب: 31
موضوعات مرتبط: کتاب معاد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید. ممنون از بازدید شما.لطفا برای بهبود مطالب وبلاگ در نظر سنجی شرکت کنید و نظرات خودرا درباره وبلاگ بفرمایید همچنین به مطالب به تناسب محتوا امتیاز دهید. در ضمن فروم(انجمن تخصصی) وبلاگ هم راه اندازی شده است و می توانید باهمان نام کاربری و رمزی که در وبلاگ ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود در ان شوید و ازش بهره ببرید. با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود